1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Ліцей № 161 м. Києва – юридична особа публічного права зі статусом бюджетної, неприбуткової установи, комунальний заклад загальної середньої освіти вищого рівня, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти, базової середньої освіти та початкової освіти.

1.2. Рішенням Київської міської ради від 21 березня 2024 року № 20/7986 «Про зміну типу та найменування деяких закладів загальної середньої освіти Солом’янського району міста Києва» змінено тип та найменування середньої загальноосвітньої школи № 161 м. Києва на
Ліцей № 161 м. Києва та віднесено до сфери управління Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації.

1.3. Рішенням Київської міської ради від 02 грудня 2010 року
№ 284/5096 «Про питання комунальної власності територіальної громади міста Києва», загальноосвітня школа № 161 входить до переліку об’єктів права комунальної власності територіальної громади міста Києва.

1.4. Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10 грудня 2010 року № 1112 «Про питання організації управління районами в місті Києві» майно загальноосвітньої школи № 161 віднесено до сфери управління Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації.

1.5. Розпорядженням Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації від 02 лютого 2011 року № 41 «Про закріплення на праві оперативного управління майна, яке передано до сфери управління Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації» майно загальноосвітньої школи № 161 м. Києва закріплене за управлінням освіти Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Управління освіти) на праві оперативного управління.

1.6. Засновником та власником Ліцею № 161 м. Києва (далі –
Ліцей № 161) є Київська міська рада (далі - Засновник).

1.7. Ліцей № 161 має самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки у фінансових установах і банках державного сектору та може мати бланки, печатки та штампи із своїм найменуванням та символікою.

1.8. Повне найменування Ліцею № 161: Ліцей № 161 м. Києва.

1.9. Скорочене найменування Ліцею № 161: Ліцей № 161.

1.10. Місцезнаходження Ліцею № 161: вулиця Віталія Скакуна,
будинок 14, місто Київ, 03065.

1.11. Ліцей № 161 у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, рішеннями Засновника або уповноваженого ним органу (посадової особи), Положенням про ліцей, затвердженим Кабінетом Міністрів України та Статутом.

1.12. Мовою освітнього процесу в Ліцеї № 161 є державна мова.

2. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ПРИНЦИПИ
ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ № 161

2.1. Метою діяльності Ліцею № 161 є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

2.2. Завданнями Ліцею № 161 є:

всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених Законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту»;

створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу;

виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учнів, досягнення ними результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що визначені Законом України «Про освіту» і відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти та необхідні для подальшого здобуття освіти;

організація вивчення учнями профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів).

2.3. Діяльність Ліцею № 161 будується на принципах:

людиноцентризму;

верховенства права;

забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

розвитку інклюзивного освітнього середовища;

забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

наукового характеру освіти;

різноманітності освіти;

цілісності і наступності освітнього процесу;

прозорості і публічності прийняття та виконання управлінських рішень;

відповідальності і підзвітності перед суспільством;

нерозривного зв’язку із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

свободи у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;

академічної доброчесності;

академічної свободи;

фінансової, академічної, кадрової та організаційної автономії у межах, визначених законом;

гуманізму;

демократизму;

єдності, навчання, виховання та розвитку;

виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

формування громадянської культури та культури демократії;

формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

невтручання політичних партій в освітній процес;

невтручання релігійних організацій в освітній процес (крім випадків, визначених чинним законодавством України);

різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;

сприяння навчанню впродовж життя;

інтеграції у міжнародний освітній та науковий простір;

нетерпимості до проявів корупції та хабарництва.

3. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ № 161, ПРАВА
ТА ОБОВ’ЯЗКИ ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ,
ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ НИМИ РІШЕНЬ

3.1. Управління Ліцеєм № 161 в межах повноважень, визначених чинним законодавством України та цим Статутом, здійснюють:

3.1.1. Засновник.

Засновник відповідними рішеннями може уповноважити органи або посадових осіб на здійснення своїх повноважень.

3.1.2. Директор Ліцею № 161.

3.1.3. Педагогічна рада Ліцею № 161.

3.1.4. Вищий колегіальний орган громадського самоврядування
Ліцею № 161.

3.2. Уповноваженими органами Засновника в межах наданих повноважень є:

виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація);

департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

Солом`янська районна в місті Києві державна адміністрація;

управління освіти Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації.

3.3. Засновник Ліцею № 161 або уповноважений ним орган (посадова особа):

затверджує Статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

затверджує положення про конкурс на посаду керівника Ліцею № 161 та склад конкурсної комісії;

приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти;

затверджує за поданням закладу загальної середньої освіти стратегію розвитку Ліцею № 161;

фінансує виконання стратегії розвитку Ліцею № 161 (крім приватних та корпоративних закладів загальної середньої освіти), у тому числі здійснення інноваційної діяльності Ліцею № 161;

утворює та ліквідує структурні підрозділи засновані у Ліцеї № 161;

здійснює контроль за використанням Ліцеєм № 161 публічних коштів;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

затверджує кошторис Ліцею № 161, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

реалізує інші права, передбачені Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.

3.4. Керівник Ліцею № 161 здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Ліцею № 161.

3.5. Керівником Ліцею № 161 може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».

Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.

3.6. Директор Ліцею № 161:

3.6.1. В межах наданих йому повноважень:

організовує діяльність Ліцею № 161;

вирішує питання фінансово-господарської діяльності Ліцею № 161;

призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Ліцею № 161;

сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Ліцею № 161;

сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників
Ліцею № 161;

забезпечує створення у Ліцеї № 161 безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в Ліцеї № 161;

розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в
Ліцеї № 161;

здійснює інші повноваження, передбачені законом та Статутом.

3.6.2. Має право:

діяти від імені Ліцею № 161 без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;

підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності Ліцею № 161;

приймати рішення щодо діяльності Ліцею № 161 в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном Ліцею № 161 та його коштами;

заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

визначати режим роботи Ліцею № 161;

ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів Ліцею № 161;

видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації Ліцею № 161.

3.6.3. Зобов’язаний:

виконувати Закон України «Про повну загальну середню освіту», Закон України «Про освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками Ліцею № 161, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

планувати та організовувати діяльність Ліцею № 161;

розробляти проєкт кошторису та подавати його засновнику та Управлінню освіти на затвердження;

затверджувати кошторис Ліцею №161 за погодженням із Засновником та Управлінням освіти;

надавати щороку Засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

організовувати фінансово-господарську діяльність Ліцею № 161 в межах затвердженого кошторису;

забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку Ліцею № 161;

затверджувати штатні розписи Ліцею №161 за погодженням із Засновником або Управлінням освіти;

затверджувати правила внутрішнього розпорядку Ліцею № 161;

затверджувати посадові інструкції працівників Ліцею № 161;

організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Ліцею № 161 відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Ліцеї № 161, забезпечити її створення та функціонування;

забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею № 161;

сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Ліцеї № 161;

формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Ліцею № 161;

створювати в Ліцеї № 161 безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Ліцею № 161, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;

здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;

звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Ліцею № 161;

виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, Статутом, колективним договором, строковим трудовим договором.

Директор Ліцею № 161 зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.

3.7. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління Ліцею № 161.

3.8. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор Ліцею № 161.

3.9. Педагогічна рада:

схвалює стратегію розвитку Ліцею № 161 та річний план роботи;

схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності Ліцею № 161;

розглядає інші питання, віднесені законом до її повноважень.

3.10. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

3.11. Рішення педагогічної ради Ліцею № 161, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора Ліцею № 161 та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у Ліцеї № 161.

3.12. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування
Ліцею № 161 є загальні збори (конференція) колективу Ліцею № 161, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування-за наявності).

3.13. У Ліцею № 161 можуть діяти:

3.13.1. Органи самоврядування працівників Ліцею № 161.

3.13.2. Органи учнівського самоврядування Ліцею № 161.

3.13.3. Органи батьківського самоврядування Ліцею № 161.

3.14. Вищим органом громадського самоврядування працівників
Ліцею № 161 є загальні збори трудового колективу Ліцею № 161.

3.15. Загальні збори трудового колективу Ліцею № 161:

розглядають та схвалюють проєкт колективного договору Ліцею № 161;

затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку Ліцею № 161;

визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів Ліцею № 161;

обирають комісію з трудових спорів.

Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

3.16. Органи учнівського самоврядування Ліцею № 161 утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.

3.17. Директор Ліцею № 161 сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.

3.18. Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, Ліцею № 161, за інтересами тощо).

3.19. Рішення органу батьківського самоврядування Ліцею № 161 виконується батьками виключно на добровільних засадах.

4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1. Учасниками освітнього процесу в Ліцеї № 161 є:

4.1.1. Учні (здобувачі освіти).

4.1.2. Педагогічні працівники.

4.1.3. Інші працівники.

4.1.4. Батьки учнів.

4.1.5. Асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

4.2. Здобувачі освіти Ліцею № 161:

4.2.1. Мають право на:

навчання впродовж життя та академічну мобільність;

індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою
Ліцею № 161 та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Ліцеєм № 161 відповідно до спеціальних законів;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

трудову діяльність у позанавчальний час;

збереження місця навчання на період проходження строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період;

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Ліцею № 161;

самостійну або через своїх законних представників реєстрацію на державних інформаційних ресурсах та державних веб-платформах дистанційного навчання;

інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

4.2.2. Зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку Ліцею № 161, правила поведінки учнів Ліцею № 161, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

повідомляти керівництво Ліцею № 161 про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

4.3. Педагогічні працівники Ліцею № 161:

4.3.1. Мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою
Ліцею № 161 та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Ліцеєм № 161 відповідно до спеціальних законів;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Ліцею № 161;

творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;

безпечні і нешкідливі умови праці;

подовжену оплачувану відпустку;

участь у громадському самоврядуванні Ліцею № 161;

участь у роботі колегіальних органів управління Ліцею № 161;

захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

4.3.2. Зобов’язані:

постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

дотримуватися педагогічної етики;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

додержуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку Ліцею № 161, виконувати свої посадові обов’язки;

повідомляти керівництво Ліцею № 161 про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

4.4. Батьки здобувачів освіти:

4.4.1. Мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

звертатися до Ліцею № 161, органів управління освітою з питань освіти;

обирати вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею № 161, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею № 161;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Ліцеї № 161 та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність Ліцею № 161, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у Ліцею № 161 та його освітньої діяльності;

подавати керівництву або засновнику Ліцею № 161 заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

4.4.2. Зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку з Ліцею № 161, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

сприяти керівництву Ліцею № 161 у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в Ліцеї № 161.

4.5. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, Статутом і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

4.6. В освітньому процесі соціальні потреби учнів з особливими освітніми потребами забезпечуються асистентом учня - соціальним робітником, одним із батьків учня або уповноваженою ними особою.

4.7. Асистент учня допускається до участі в освітньому процесі для виконання його функцій виключно за умови проходження спеціальної підготовки, що підтверджується відповідним документом. Умови допуску асистента учня до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

4.8. Рішення про допуск асистента учня до участі в освітньому процесі приймає директор Ліцею № 161 на основі укладення відповідного договору між Ліцеєм № 161 та асистентом учня за згодою батьків.

5. ДЖЕРЕЛА НАДХОДЖЕННЯ ТА ПОРЯДОК
ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ І МАЙНА

5.1. Правові засади володіння, користування і розпорядження майном Ліцею №161 визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну освіту», іншими актами законодавства та цим Статутом.

5.2. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно Ліцею №161 не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.

5.3. Майно Ліцею № 161 не підлягає приватизації чи використанню для провадження видів діяльності, не передбачених спеціальними законами, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо Ліцеєм № 161, пов’язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення уповноваженим органом управління можливості користування державним або комунальним нерухомим майном відповідно до законодавства.

5.4. Ліцей № 161 провадить фінансово-господарську діяльність відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

5.5. Отримані кошти використовуються Ліцеєм № 161 відповідно до затвердженого кошторису.

5.6. Одержання Ліцеєм № 161 власних надходжень не є підставою для зменшення обсягу його бюджетного фінансування.

5.7. Отримані Ліцеєм № 161 кошти повинні бути використані відповідно до Статуту, зокрема для організації та забезпечення його діяльності, та не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів, крім випадків, передбачених законом.

5.8. Ліцей № 161 може надавати платні освітні та інші послуги в порядку передбаченому чинним законодавством України.

5.9. Учні та їхні батьки можуть отримувати в Ліцеї № 161 платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

5.10. Ліцей № 161 має право набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, виступати стороною у судовому процесі, мати у власності кошти та інше майно відповідно до законодавства.

6. ПРИПИНЕННЯ ЛІЦЕЮ № 161

6.1. Припинення Ліцею № 161 здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.

6.2. Рішення про реорганізацію або ліквідацію приймається Засновником.

6.3. У разі припинення Ліцею № 161 його активи та майно передаються іншому закладу освіти, неприбутковій організації відповідного виду або зараховується в дохід бюджету.

СТАТУТ
ЛІЦЕЮ № 161 М. КИЄВА
(нова редакція)
Ідентифікаційний код 2162223
місто Київ
2024 рік

ЗАТВЕРДЖЕНО

Розпорядження Солом’янської

районної в місті Києві державної адміністрації

від__27.08.2024__№_572_